30 juli 2014

I morgon bär det av på #camino2014

Ryggan är packad och är aningen för tung känns det som, lite för mycket första förbandsgrejer (men jag är sådan som vill kunna hjälpa andra pilgrimer som inte har ett halvt apotek med sig). Har även glutenfria knäckebröd och muslibars som väger multum, får se till att äta upp dem snabbt :-)

Klockan 05:00 kommer taxin i morgon bitti och tar mig på steg 1 av resan. Själva vandringen börjar på fredag.

Jag kommer bara galet trött i morgon och jag kommer få tokstressigt i Madrid för att hinna med en buss (missar jag måste jag ta ett tåg och kommer fram sent).

Kommer blogga/twittra under #camino2014 på Instagram kommer det även vara #beascamino2014.

Just nu ser vädret extremt ostadigt ut på de första 12 milen så vi får se om jag skippar Camino del Salvador eller inte, får höra med experterna i León om det är lämpligt väder att ge sig ut i. Prognosen kan ju ändras oxå men just nu är det regn, vind och kanske åska.

Camino Primitivo går inte genom några så höga bergspartier och har inte lika branta och leriga nedstigningar så den är det ingen fara med i alla fall.

Är kanske nåbar via sociala medier men precis som förra vandringen kommer mitt fokus vara me, myself and I vilket gör att jag ytterst sparsamt kommer svara på grejer medan jag är ute och vandrar men kommer posta saker. Men jag börjar ju vandra först på fredag så innan det är det bara att höra av sig och ställa frågor eller komma med önskemål på uppdateringar :-)

Måste man verkligen verkligen nå mig har jag ett spanskt sim-kort från och med fredag med nummer +34 640608050 vilket jag rekommenderar SMS till i så fall.

Inga kommentarer: