16 januari 2015

Dag 16 - Sjukdag men ändå en liten promenad

Vaknade i morse och mådde fortfarande rätt illa. Valde att sjukanmäla mig, men småjobbat lite från sängen, svarat på mail och sådant. Vet att jag kan må dåligt i dagar om jag ätit fel sak så jag får väl skylla mig själv. Var ju svårt att veta när jag vaknade om det var magsjuka/vinterkräksjuka (som jag dock aldrig haft) eller felätning så jag stannade hemma mest för att inte riskera att smitta ner någon och om jag plötsligt skulle börja kräkas.

Ute har det tydligen vräkt ner blötsnö och det är nollgradigt eller kanske till och med någon plusgrad idag, det märkte jag när jag kravlade mig ur sängen vid 1-tiden och gick ut för att ge fåglarna mat.

Efter lite frukost och en dusch tog jag mig till stan via en längre omväg för att fota lite. Henrik fyller år i morgon och måste ju få en present. Köpte 2 st.
 Hoppas illamåendet ger med sig helt och håller så jag kan få njuta av någon god mat på hans födelsedag. Skall baka en glutenfri tårta i alla fall. Samma som vi hade på nyår, den gillade även han och barnen.

Under omvägen passerade jag järnvägsstationen och tog denna bild som får vara utvald bild idag.
Tog även denna på några lok.
Fortsatte förbi Sundsbron för två bilder och sen efter stan gick jag förbi Hildursborg.
Väl hemma så hade travet slagit på sina lampor och hela stan lystes upp, gjorde att transformatorstationens ledningar stod i kontrast mot det upplysta i bakgrunden.
Hörde skotrar plöja genom snön på isen vid huset. Gick ner till strandkanten och tog några bilder på den upplysta världen.
Funderade på en sak när jag tog bilden på Hildursborg att egentligen var det ju dumt att ta den idag, nu har jag ju ett motiv mindre resten av året. Så det kan ju hända att några motiv fast i anant väder/annan vinkel faktiskt dyker upp igen men då som dagens bild.

När jag kom hem hade sambon skottat uppfarten så då slapp jag det. Tur för illamåendet var tillbaka om än mångt mycket mildare än i går och i morse. Herman hade ringt och sagt att han skulle sova över hos en kompis så jag fick åka dit med grejer. Henrik beställde pizza till sig och Vincent. Vincent skulle kolla på handbolls-VM, beordrad av sina tränare istället för träning idag.

Jag åkte på ICA och köpte mig lite laktosfri yoghurt som jag åt till middag, tänkte att magen kanske skulle lugna ner sig lite.

Redigerade bilderna ovan och åkte tillbaka till Hermans kompis med grejer jag hade glömt. Fick bråka med resen av familjen för att få lägga upp mina bilder, det döda tydligen deras spelande. Men Henrik gick och tittade på Stargate och Vincent tog en paus i spelandet så jag kunde slänga upp bilderna innan midnatt.

Illamåendet bara fortsätter så jag går och lägger mig.



Inga kommentarer: