07 mars 2015

Dag 66 (#007/#blogg100) - Premiär!

Skönt att få vakna upp i min egen säng idag. Sov som en stock. Fick kliva upp tidigt för att skjutsa Vincent till handbollens serieslutspel. Åkte hem och somnade om igen några timmar innan det var dags att kliva upp för att fixa lite bilder som saknades i blogginlägg från resan, upptäckte även till min fasa att 3 blogginlägg inte alls hade publicerats utan fastnat i draft. Irriterande Men nu är de ute med bilder i alla fall.

Kl 13:30 var jag på Arenan för att göra debut i sekretariatet för handboll. Jag fick sköta klockan och det gick väl hyfsat, några feltryckningar då och då och en missad starttid på timeoutklockan. Men Mats som jag satt med hade järnkoll på mig. Kändes tryggt. Vi satt 4 matcher och fick se våra egna grabbar spela oavgjort mot Kirunas 00/01-lag vilket tyvärr gjorde att de åkte ut, de hade behövt vina med 7 mål för att ta sig till final då de hade förlorat matchen mot Norrfjärdens 00/01-lag (våra grabbar är bara 01:or och det var från början tänkt att 01:orna skulle spela separat från 00:orna men Norrbottens Handbollsförbund hade haft någon åsikt om seeding och allt gjordes om. Skall försöka få en förklaring, grabbarna var inte helt nöjda då 00:orna är större och bättre.

Efter att vi packat ihop på Arenan 18:30 så åkte jag och Vincent på ICA, det blev fryspizza till middag idag. Hemma bytte jag om till ut-och-gå-kläder men jag hade noll lust att gå ut, det var svinhalt och blåste som attan så jag satt vid datorn en bra stund innan jag tog mig i i kragen och tänkte, en timme i alla fall. Tog mig ut men fick vända om för att hämta broddarna för det gick inte att gå ute utan.

Men det gick knappt att gå med heller, fick ett rejält corepass för jag spände mage och rygg samt rumpa rejält i ren nervositet över att ramla. Gick upp mot järnvägen och irrade runt på smågatorna där, fick syn på ett stort norrsken men hittade inget riktigt bra ställe att fota från. Så jag tittade bara men när jag kom längst bort där alla spåren går ihop och försvinner i fjärran så kom ett tåg farandes och norrskenet över så då provade jag att ta en bild. Den får bli dagens bild. Fick dock några konstiga fläckar i bilden, måste haft skit på objektivet. Nå ja kunde ju bara ta en bild.
Fortsatte sen en sväng i stan där jag passade på att fota norrskenet som fortsatte att skina på himlen. Men det var så ljust runt omkring plus att månen nu hade kravlat sig upp rejält att ingen bild blev något speciellt. Men man kan i alla fall se hur blött och isigt det är.

Halkade mig tillbaka hemåt och hade då avverkat 1,1 mil på över 2 timmar (stoppad klocka vid fotandet). Det var hemskt att gå i halkan.



Inga kommentarer: