22 april 2015

Dag 112 (#053/#blogg100) - Nu har jag också fotograferat körsbärsblommor

Idag var jag på Haga Forum och lyssnade på en Gartner local briefing med titeln "Trends & Directions in Enterprise Mobility" ett för mitt jobb intressant ämne och föreläsaren Leif-Olof Wallin var duktig och behaglig att lyssna på. Men jag trodde inte att Gartner körde med MS Cliparts i sina presentationer ;-)

Jag kände att mycket av det han sa kan jag ha direkt nytta av i workshops och i diskussioner om mobila strategier och tillvägagångssätt för att digitalisera verksamheters processer och flöden. Sen så är det alltid skönt att höra en Gartneranalytiker säga det man själv kommit fram till i mångt och mycket genom eget lyssnade på kunder och genom att läsa på i området.

Egentligen var det inte så mycket nytt men en del nya vinklingar och tillgång till Gartnerdiagram av olika slag skadar inte eftersom kunderna alltid lyssnar på vad Gartner säger. Hade ett bra samtal med en av våra partner också, alltid roligt att bolla tankar och idéer på vad man kan göra tillsammans.

Efteråt tog jag mig en promenad in till stan och irrade runt tills jag fått ihop min dagens mil och lite till.

Stannade till i Kungsträdgården och fotade körsbärsträden tillsammans med alla andra med kamera eller mobil. Vågade mig på att fota lite människor också så den översta får bli dagens bild idag. Sen kommer det lite närbilder på blommor också. De är ju fina.

Slängde i mig en burgare på Burger King innan jag satte mig på tåget ut till Arlanda och fortsatte skriva på mina testfall.

Flygresan hem gick bra men taxiresan blev jobbig, antingen var det chauffören eller den andra passageraren som hade rökt innan de steg in i bilen. Jag svullnade igen och fick svårt att andas och rejäl huvudvärk. Vet att jag kommer må dåligt minst i morgon också.

Inga kommentarer: