07 april 2015

Dag 97 (#038/#blogg100) - Promenad igen och jakten på ett motiv

Jaha då var det jobb igen efter några dagar ledighet. Mer folk på jobbet än vad jag trodde det skulle vara. Men de flesta småbarnsföräldrarna verkade saknas. Fick inte gjort ens hälften av det jag tänkt idag. I morgon skall jag nog stänga in mig i ett rum, måste bara kånka med mig skärmen också för att jobba hukad över laptopen gillar jag inte.

Blev dessutom kvar på jobbet till nästan kl 19 idag. Inte bra. Hade glömt min matlåda i morse så ingen promenad blev det på lunchen heller men väl en trevlig lunch med kollega plus att jag fick tummen ur och hämtade ut min klocka jag lämnade in innan jag for till Spanien. Skönt att slippa att hala upp mobilen varje gång jag skall se vad klockan är.

När jag väl åkte hem såg jag att det kunde tänkas bli en fin solnedgång över Luleälven så jag skyndade mig hem och delade matlådan som skulle räckt till 2 luncher med Herman innan jag satte mig i bilen och körde till Sävastnäs. Solnedgången i sig blev en besvikelse. Bara lite gult.
Men isen hade lite intressanta svarta mönster på sig så de fotade jag.
På andra sidan vägen speglade sig en björk i ytvattnet. Det fick bli dagens bild. Den blev jag rätt nöjd med. Kanske behöver den lättas upp lite i exponeringen, jag sitter ju på en väldigt ljusstark skärm själv, vad säger ni?
På väg hem igen valde jag att stanna till i Sävast, parkerade på Träffpunkten och tog min promenad gick 4 km på skoterspår och sen runt Sävast tillbaka till bilen. Lyckades nästan pricka in en mil exakt genom att bara gå på känsla, fick gå de sista 10-talet metrarna på parkeringen.
Började lyssna på en ny ljudbok idag Corpus Delicti av Elias Palm. Mattias Linderoth är uppläsare, honom gillar jag. Boken verkar lovande än så länge. Men jag håller på att bli galen på Storytelappen på Windows Phone, den saknar funktioner som iPhone och Androidappen har plus att den plötsligt hoppar i böckerna vilket gör mig bananas. Dessutom tappar den bort mitt offlineläge på böckerna emellanåt.

Enda anledningen till att jag lyssnar via Lumian istället för iPhonen är att batteriet i min iPhone 4S dör så sjukt snabbt nu för tiden. Vid lunch brukar den vara nere på 20 % utan att jag använt den mer än några minuter. Får alltid ladda ungefär då. Nog dags att skaffa en ny privattelefon.

På tal om att införskaffa ny telefon så är ju min "jobbtelefon" en jag fått av MS till låns för ett event (men de har inte begärt tillbaka den ännu), min egentliga jobbtelefon, min Nexus 4 har ju döden dött så jobbkortet får sitta i Lumina så länge.



Inga kommentarer: