07 maj 2015

Dag 127 (#068/#blogg100) - Tidig morgon och sen promenad

05:15 ringde väckarklockan och prick en timme senare satt jag vid mitt skrivbord på jobbet. De 2 timmarna innan det var fullt liv på kontoret var jag hur produktiv som helst. Skall upprepas i morgon.

Skulle göra inköp på lunchen men hungern rev i magen så det blev mat istället.

Efter jobbet tog jag och Mattias en promenad på 1,5 mil där jag stannade vid bron över till Porsön och fotade de nya pylonerna till kraftledningen som skall byggas. En bild jag tänkte på morgonen att idag blir det av att ta den, har funderar flera gånger på att stanna med bilen men det har aldrig blivit av.

Gissa om jag blev förvånad när jag just idag i mitt flöde fick syn på en bild från The Node Pole på precis det, en bra bild dessutom. Vilket jäkla sammanträffande. Men jag bestämde mig för att ta min bild senare idag ändå.

Den första är dagens bild men ibland velar jag mellan två bilder och då är det alltid trevligt med andras synpunkter. Och ja jag har medvetet dragit i clarityreglaget till max för att jag tyckte det passade känslan jag ville ha i bilden.

Den jag valde gillar jag ljuset i men stör mig på att jag fick en överexponerad sol, tycker om linjen i järnvägen. Den andra som valdes bort från dagens bild har kanske en bättre linje på pylonerna och inte lika tydlig  överexponering men jag vet inte den känns inte lika spännande. Vad säger ni?


Inga kommentarer: