10 maj 2015

Dag 130 (#071/#blogg100) - Ännu mer jobb

Har suttit på jobbet hela dagen idag också vilket gjorde att jag nu ligger -1,98 mil back på totalen i #365mil från att ha legat 4 mil plus. Surt surt särskilt när det var sjukt fint väder idag. Henrik hade varit ute och cyklat Boden-Luleå-Boden idag och jag hade gärna varit med.

Var småsugen på något där jag satt på jobbet så jag gick ut i köket och hämtade en skål med glutenfria flingor jag hade i skåpet. Inte lika gott som chipsen jag fick igår så jag Instagrammande om min misär men då kom jag på att Håkan igår sagt att han lämnade tårta i kylen, en tårta till och med jag kunde äta. Jag rusade ut i köket, slet upp kylskåpet, ingen tårta! Men vad fasiken. Upptäckte att diskmaskinerna gick, jag hade inte satt på dem och Mattias hade farit iväg till kunden och driftsättningen. Helskumt. Gick och satte mig igen och skrev besviket ett tillägg till min instagrambild.



Då kom svaret:
hsgreinholdtMen nej! Vi var och fyllde diskmaskinerna och tog hem tårtan. Tänkte att jag inte går och stör dig när du satt och jobbade. #FAIL
FAIL var ordet!

Jag knaprade på mina flingor och senare kom lite annat folk in och hälsade på. Mattias kom tillbaka efter några timmar och vi smet iväg och käkade middag på Österns Pärla en sväng. Hade hoppats på att kunna åka hem sen men så blev det inte, blev kvar några timmar till :-( Innan jag gick hem summerade jag ihop min övertid hittills i år och den var på ca 80 timmar varav 40 denna vecka (vi har inget system där man kan se det utan man får sitta och pussla ihop själv när man inte har betald övertid). Jag tänker se till att vara lite ledigt. Har dessutom 15 ateatimmar att ta ut (vi har en timpott att använda istället för halvdagar som vi hade innan får hälften i januari och andra hälften andra delen av året).

Därmed han jag inte fota något speciellt idag. Hade inte med stativet heller så det blev till att åka hem och få ta tag i stativet. Orkade inte att åka i väg någonstans så jag fotade tulpaner  i nästan mörker i trädgården. Den första får bli dagens bild.

Inga kommentarer: