11 maj 2015

Dag 131 (#072/#blogg100) - Jasha fick vara dagens motiv

Dödens trött åkte jag till jobbet, dödens trött jobbade jag 11 timmar och med bara 15 minuters lunch. Dödare än dödens trött for jag till Storheden och fixade en jobbgrej (det måste väl också räknas som jobbtid antar jag fastän det var på vägen hem). Om möjligt ännu tröttare handlade jag middag och lagade mat. Medan pommesen blev klara i ugnen krälade jag omkring på alla fyra med kameran i högsta hugg och försökte fånga Jasha som dagens bild.
Efter maten var det tänkt att jag skulle ta nya cykeln ut på en tur men jag är så trött att jag är på väg att ramla av stolen. Måsta komma ihåg att ta in katterna innan jag däckar i sängen strax. Jag är till och med för trött för att ha ångest över att jag inte gör någon mil idag heller. 3 mil back. Tjoho. Blir en lång cykelrunda snart för att ta igen allt.

Alla säger att jag måste jobba mindre men ingen säger hur det skall gå till, leveranser är leveranser och ingen verkar kunna hjälpa till. Gå inte in i väggen var dagens råd från chefen, jag hoppas han flyttar väggen en bit bakåt så jag inte krockar med den snart för jag verkar inte kunna sluta springa. Vill vila, vill sova, vill bort. Skall försöka få tag på mormor en sväng också innan jag somnar, morfars dödsdag idag och hon brukar vara så nere den dagen på året.

Ni får en extrabild på Jasha också, han har så skön blick i den, lite trött på matte som inte kan låta honom sitta där i fred och känna vinden i pälsen.
Avslutar dagen med att läsa om hur Marvel/Disney tappar bort de kvinnliga actionfigurerna när det kommer till leksaker. Kommer somna arg.

Inga kommentarer: