11 juni 2015

Dag 162 - Jag är klantigare än klantigast

Idag var en spännande dag, var på intervju, blev ingtervjuad av eljester.se för en artikel där samt fixat presenter till en skolavslutning. Skulle varit på Vincents skolavslutning men han hörde av sig och tyckte att jag inte behövde komma, han kunde dessutom cykla dit. Jag var faktiskt rätt lättad för jag behövde få komma ut i naturen.

Så istället bjöd jag med Mattias upp på Bälingeberget där vi testade nya stigar innan vi hittade en rastplats i solen (som var på väg ner bakom träden förvisso).

På vägen dit tog jag ett kanonbra kort på några skräddare i en vattengöl, fick ett superbra kort på några små små växter och på ett träd. Men när vi kom fram till grillplatsen och hade gjort upp en eld att värma oss vid så skulle jag kolla igenom bilderna. Inte en bild. Jag hade inte stoppat i minneskortet i morse, en rutin jag alltid gör innan jag stoppar kameran i väskan. Men troligtvis blev jag störd av batteribytet. Det står No card i displayen men eftersom jag hade Intelligent Auto påslaget den igår så stod det där istället "Low light" för att jag inte hade tagit av linsskyddet. När jag hade fixat det såg jag inte att texten byttes till No card. Åh vad arg jag blev. Tog ett kort med Nokian innan den dog.

Lyckades skaka liv i iPhonen genom att stoppa den i BH:n så den blev varm och tog en annan bild.
Men ingen duger som dagens bild, de skall tas med systemkameran. Vi käkade varma koppen och några mackor med falukorv där på berget. Jag testade köket jag fick av Henrik i julklapp, det står att det är testat och testat för att vara färdigt för mig som köpare att använda men min pizotändare verkade inte fungera. Gah nu måste jag leta fram kvittot (hoppas Henrik stoppat undan det på ett bra ställe eller att jag fick det av honom där i julas). Som tur var hade Mattias med sig sitt nya kök så vi kunde koka vatten till soppa och te.

Oavsett vad man äter smakar det bättre utomhus. Efter maten blev det lite kakor. Vi släkte elden och tog den långa vägen tillbaka, genom området som brann för knappt ett år sedan. Sen över ett av alla de stora klapperstensfält som finns här.

Länsstyrelsen skulle behöva se över skyltarna där uppe, många saknades och hängde på trekvart. Finns inga skyltar till Vikbergsstugan vad jag kunde se (nu är det väl Bälinge intresseförening som sköter om den och inte Länsstyrelsen men skyltarna på berget tror jag tillhör Länsstyrelsen.

När vi var åter vid bilarna efter bara 6,7 km stoppade jag i ett minneskort i kameran och sen startade jakten på att inom en kvart hinna ta ett kort. Panik, hade tänkt ta på ett par kossor som hade betat nere vid vattnet när jag körde dit men nä de var inte kvar. Med 2 minuter kvar på dygnet svärnitadejag vid Lillån i Buddbyn, kastade mig ur bilen och slängde fram kameran och tog en bild. Puh. den får helt enkelt duga som dagens bild.

Inga kommentarer: