16 juni 2015

Dag 167 - Sovmorgon och fåglar

Vaknade 09:10 kollade på klockan och tänkte att eftersom klockan var så mycket och ingen väckare ringt så måste det ju betyda att det var helg. Drog täcker över huvudet och ville somna om en stund till. Men någonstans han min hjärna uppfatta att det varken var helg eller fredag igår och då borde det rimligen inte vara helg idag. Fan fan fan, försovit mig. Rusade upp och gjorde typ allt i omvänd ordning, mascara på innan jag hoppade in i duschen, kollade inte om jag hade några möten innan jag började rodda runt i att hitta kläder osv... Mitt i all stress fick jag syn på fåglar på gräsmattan utanför fönstret. Slet åt mig kameran och öppnade försiktigt fönstret för att fota. Undrade var Emilian var, han brukar ju alltid gosa med mig på morgonen och öppnar jag ett fönster brukar han komma som ett skållat troll innan jag ens hunnit få upp fönstret helt. Tänkte att nu är gammelkatten trött och ligger och myser med Vincent i källaren. Knäppte dagens bild. Ibland önskar jag att jag hade ett objektiv med högre brännvidd. Vill komma ännu närmare.  Men men nu har jag bara ett 210 så då får jag nöja mig med det idag. Kom på mig själv att stå helt naken i vardagsrummet med fönstret öppet och fota. Tur att inte så många passerar nere vid sjön och att grannarna inte är i sitt arbetsrum så ofta.
Skyndade mig sen till jobbet där jag var strax innan 10. Missade precis morgonfikat. Sen gick resten av dagen i ett med möten, diskussioner, läst på lite, inte hinna med det jag skulle göra - skriva mer Powershellscript.

Hade en del irriterande diskussioner också gällande normalt hyfs. En del människor är i mina ögon så sjukt barnsliga. De låter som 3-åringar "men hen gör ju så då tänker jag oxå göra så". Jo men då blir ju världen mycket bättre.

Fick gehör för en idé som grott ett tag, så nu skall jag på något sätt försöka sjösätta den innan semestern för direkt när jag kommer tillbaka från semestern skall det användas skarpt. Gah hoppas verkligen jag kan få lite hjälp med den grejen. Men en spännande sak jag hoppas kunna få berätta mer om sen.

Andra saker har det gått sämre med, väntan, väntan och mer väntan. Fruktansvärt jobbigt att vänta. Vill kunna lansera min produkt, vara lite ledig innan semestern och komma ikapp i huvudet igen. Men nä det är bara väntan och väntan på att andra skall göra sitt och så kommer det mail/samtal med "annat fick högre prio". Det är alltid annat än mina saker som har högre prio och då hade jag kunnat vara ledig eftersom jag ändå inte kan göra något när jag väntar just med de grejerna. Det suger!

Åkte hem vid 18-tiden och tog med familjen ut på AllStars i Boden. Det var nästan en fars idag. Först beställde Henrik en öl men den kunde han inte få för att deras kylanläggning till tappen hade pajat. Jag beställde en Ginger Ale men när hon kom med drickan så sa hon att Ginger Ale var slut. Beställde då en Rasberry Crush som är en av deras alkoholfria drinkar men då var hallonen slut. Vi beställde mat och när vi trodde maten skulle komma så kom hon istället och berättade att det glutenfria hamburgerbrödet var slut, fick ta lite extra sallad istället. Sen var saltkvarnen på bordet trasig så båda barnen var på väg att dränka maten i salt för att de fick locket avskruvat istället.

När vi kom hem vräkte regnet ner så jag skippade att gå ut men sen när jag redigerat fotona och skrivit inlägget till #uppochhoppaijuni så sken faktiskt solen en då var klockan för mycket för att ge sig ut istället. Skall gå och lägga mig tidigt idag istället.


Kom på att jag glömde skriva om en sak i torsdags. En sak som gjorde mig skitglad. För några veckor sedan mailade jag till en turistansvarig på ön Senja i Norge. Jag hade ju tänkt åka dit nu i helgen. Frågade om hur vädret var och om det var vandringsbart nu eller fortfarande snö. Fick ett trevligt mail tillbaka där de berättade att det var finfint att vandra nu och de önskade mig välkommen. Men sen då i torsdags låg ett tjockt kuvert i brevlådan hemma poststämplat i Norge. När jag öppnade låg det broschyrer och fin info om vandring på Senja. Sådant gör att jag verkligen vill åka dit. Så tack till er på turistbyrån.

Nu när jag skall gå och lägga mig är fåglarna tillbaka på gräsmattan, de glänser i sista solstrålarnas sken. När jag öppnade fönstret för att fota fåglarna kom Emilian kutandes och kastade sig nästan ut genom rutan. Hade fått veta när vi åkte till AllStars att han hade rymt någon gång igår kväll och barnen hade hittat honom ute först på eftermiddagen, det var därför jag inte hade sett honom på morgonen.
Har kollat på kuber på webben tillsammans med Herman också, vi hittade en site med massa kuber han var intresserad av men många behövde man beställa minst 10 av. Det suger ju.

Inga kommentarer: