27 juni 2015

Dag 178 - Fortfarande galet trött

Vaknade 09:45 efter att jag sovit i nästan 12 timmar. Igår lade jag mig nere i källaren i gästrummet där det är svalt och mörkt. Slapp också bli väckt av sambon som kom hemdrällande vid 2 i natt.
Gjorde mig i ordning och åkte till Luleå, gick ett litet varv på stan och kollade i affärer. Tittade bland annat på en nu telefon. Fy fan vad dyrt det är. Är inte riktigt värt så mycket pengar tycker jag.

Johanna och Anders kom in på stan och vi gick och fikade på Café Condis där sommarjobbarna hade noll koll på vad som var glutenfritt. Vågade inte beställa någon macka utan köpte mig vara en biskvi och en kafferulle som jag vet är gjorda utan gluten. Inte så bra frukost direkt. Vi blev sittande länge och även Nogge kom förbi en stund. Trevligt att få prata med honom en stund då vi numer nästan inte har någon kontakt alls. Men samtidigt kan det riva upp saknaden efter att få slänga mig i soffan och se skräckfilm och prata en stund. Har ju inte hittat någon ny att se på skräck med. Talade om att jag gett upp hoppet om att han skall höra av sig. Han tillhör det förflutna tillsammans med han som gifte sig utan att säga något. Anders gav mig lite nyheter om det där jag går och väntar på. Mycket intressant.

Sen drog jag ett varv till på stan i jakt på kläder. Men fasiken vad fult mode det är nu. Alla dessa fula mönster och färger. Blä. Hittade absolut inget. Åkte ut på XXL och köpte ett spänne till ryggsäcken, trampade sönder ena delen av spännet på höftbältet häromdagen. Skall nu se om jag fick rätt storlek och om jag kan byta. Annars måste jag kanske beställa en ny Gossamer Mariposa men det går på ett par tusen och de nya är så sjukt fula. Det går även att beställa rätt sorts spännen men trots att de bara kostar 2 dollar så blir frakten skitdyr från USA. På XXL träffade jag en gammal bekant som skall byta jobb, jag var lite sugen på att söka det han lämnar men efter att ha pratat med honom går det fetbort. Synd.

På vägen hem stannade jag i Gammelstad och fotade kyrkan från en lite annan vinkel. Solen sken och plötsligt var det jättevarmt och skönt ute. Hoppas det håller i sig till i morgon.

Hemma lagade jag 80-talsmat, kassler i ugn med chiligräddsås, ananas och ost.

Idag köpte jag L'Oréals La manicure 7 in 1 Saviour som sägs stärka naglar och förhindra att de skivar sig och går sönder. Vi får väl se om den är något bra. Läste en recension som totalsågade den och en annan som hyllade den. jag har ju lyckats låta bli att bita på naglarna i flera månader nu men de går sönder hela tiden så jag har aldrig jämnlånga naglar ändå. Så med lite tur funkar det här och jag kan fila dem jämnlånga. Vill egentligen bara ha så de sticker precis utanför fingertoppen. har funderat många gånger på att sätta dit fusknaglar bara för att få se  hur det skulle kunna se ut.

Jag borde gå ut nu och ta en promenad men den stora tröttheten i sitter i. Ögonen går i kors fast klockan bara är strax efter 21. Solen skiner fortfarande ute och jag vill gå och sova. Hatar när stora tröttheten slår till. När all ork rinner ur mig. Kanske dags att kolla blodvärdena för nu är jag så trött att jag inte ens orkar ta tag i att boka min resa till Portugal. Träningen inför den är också urusel. Lovar mig själv att från och med måndag återupptar jag de dagliga milarna för att få in lite mer i benen.

Nu natti natti!

Inga kommentarer: