30 juni 2015

Dag 181 - Solljus

Dagens bild tog jag faktiskt redan innan jag gick och lade mig. Klockan hade precis passerat 12 och det var fint ute så jag sprang ut med kameran.
Den blev lite mörk men jag gillar färgerna.

Det var egentligen rätt ljust ute men inte tillräckligt ljust för att kameran skulle tycka att det gick att ta med korta slutartider.


Knäppte en till för instagram innan jag gick in.

Många brukar fråga "men hur ljust är det om nätterna där uppe" så jag tog en bild med mobilen på mig själv innan jag gick in. Om man inte visste att den var tagen strax efter midnatt skulle man nog inte kunna se det.
Idag på jobbet har jag suttit i ett enda långt möte med ett avbrott för ett annat möte så allt jobb jag behövde göra fick ske efter arbetstid. 5 timmar läsning och kommenterande. Surade lite för ute var det en kanonfin kväll och tillslut drog jag på mig skorna och sprang ner till sjön bara för att njuta lite av solen och titta på det fina vädret jag hade kunnat kvällspaddla i. Det fantastiskt fina gula ljust som smekte marken. Ljuset var så fint att jag inte hade hjärta att redigera bilderna.
Efteråt sprang jag in igen och skrev lite till innan det var dags att skicka i väg mina kommentarer. Men nu kan jag vara ledig i morgon och förhoppningsvis torsdag-fredag också. Är vädret dåligt åker jag nog in men annars skall jag njuta av lite lugn och ro. Men jag surar över att jag inte han ut och gå idag heller. Så det kommer bli tung resten av veckan för att ta igen 2 missade mil.

Inga kommentarer: