10 juli 2015

Dag 191 - Inget mer jobbande på flera veckor - SEMESTER!

Idag var sista dagen innan semestern! Vaknade till hyfsat väder och det blev bara bättre under dagen vilket gjorde att promenaden till lunchen blev behaglig och på eftermiddagsfikat satt vi ute och njöt. På förmiddagen var en kollega förbi med glass, vi firade att hans bebis hade kommit. Han kommer vara en fantastisk far tror jag. Stolt som en tupp var han och visade bild på lillskrutten utan namn.

Jobbdagen gick segt som attan men jag stökade undan det sista och gjorde i ordning för semester. Fick några mindre utbrott på grejer men valde att bara ignorera, det får någon annan ta hand om under eller efter sommaren. Orkar inte ta på mig ansvar ingen bett mig ta men mår riktigt kasst när jag ser saker som kan gå åt skogen. Men men inte mitt bekymmer när andra planerat dåligt. Får bara hålla tummarna att det går bra och bestämma mig för att släppa det så nu  har mitt jobbnummer semesterhänvisning och min mailpush är avstängd :-) 5 eventuellt 6 veckor kommer den förhoppningsvis vara tyst.
Sista timmen på jobbet satt jag på verandan och tidrapporterade samt konfigurerade autosvar på mailen. Passade även på att bara njuta av att sommaren gjorde ett av sina gästspel en stund. Bekymmersrynkan är nog pga ovanstående men nu skall den bort bort...

Gick från jobbet in på stan, fick ta av mig koftan och bara njöt av att det äntligen var lite sol. Var och kikade på sandaler och köpte mig lite nya nagellack på rean. Har nog blivit knäpp. Kommer väl bara därför slita av varenda nagel eller bita på dem i sömnen eller nåt.

Hur sjutton hände det här?
Gick en sväng till genom stan och tivolit på festivalen. Knäppte några bilder.
Att jobba i ett stånd på festivalen verkar inte det mest upplyftande i denna killes liv.
Skulle ta ett kort på en överlycklig flicka med en gigantisk ballong, ballongen flög i flickans ansikte precis, pappan med kamera runt halsen tittade upp och såg att jag fotade dem och blinkade åt mig. Kul. Synd bara att fokuset låg nere på flickans ansikte.
Här var jag också lite för långsam, precis när jag tryckte ner han kille vrida bort ansiktet lite, annars hade ni fått se hans längtande blick efter det spunna sockret. Men jag övar mig i att fota människor utan att fråga och då blir jag lite feg ibland, tvekar för länge.
Dagens bild får dock bli på Luleås senaste skulptur i Kulturenshusrondellen. En fågelskrämma i rostig plåt. Hen är fulsnygg tycker jag. Gillar ju rost och så är hen färgglad. Moroten är en rolig detalj, kontrast till de moderna byggnaderna runt om.
När jag kom hem fick jag först måla om en nagel vars färg jag på något sätt lyckades skava av helt. Det står på Isadoras Gel Laquer att de skall vara blänkande i 7 dagar och så må vara men det verkar inte riktigt vilja sitta på på hela nageln så länge. men det som sitter kvar blänker. 

Hade fått ett vykort från Vincent. Han jävlas med mig och hade bara skrivit Hej mamma, vi spelar fotboll. SMS-chattade lite med honom senare och då berättade han att han skrivit mer på pappas kort, men det hade inte kommit fram samtidigt som mitt. Kommer väl på måndag när ungen också är hemma. Hur kan 2 kort som skickas från samma ställe till samma adress inte komma fram samtidigt?

Sen åkte jag och familjen på The Bull och käkade oss proppmätta. Fick ta ett kort på min gubbe i kvällssolen. när han lyssnar på Herman.
Vi var hemma strax efter 21:30. Lite väl sent för en promenad. Sparar nacken till i morgon.

Är med i en fotoutmaning på G+ som handlar om naturfoto så jag fick ta min kamera och studsa ut och ta något. Trodde ju utmaningen skulle bli plättlätt eftersom jag fotar ute varje dag men idag blev det ju i stadsmiljö. Men jag gjorde det enkelt för mig, en av mina lupiner står i full blom så jag valde den största blomman. Fotade med blixt så att bakgrunden blev svart.
Köpte mig en ny sidensjal idag också. Hittade en på Tradera. Lite väl dyr men jag älskar att ha stora sidensjalar och när mig förra trasades sönder på camino 2013 så köpte jag en ny på ebay men den var lite liten. Så denna blir perfekt.



Inga kommentarer: