14 augusti 2015

Dag 226 - Grönskan lockar till promenad

Jättesmart att börja sova länge nu när jag snart skall börja jobba igen men när annars skall jag få njuta av sovmorgon? Så skönt att bara ligga kvar i sängvärmen för att sedan äta långfrukost på altanen i solen med en bok. Började på Sista brevet från din älskade i morse och nu på kvällen läste jag ut den.

Där emellan hade jag den som ljudbok i öronen på en promenad. Dagens bild tog jag vid järnvägsbron över kanalen. Den svenska grönskan alltså.
Gick bort mot Svartbjörnbyn men när jag skulle gå över Sundsbron vid Björnsundet blev jag stoppad av en man i grävskopa som frågade om jag tänkte gå över bron. Jo det var min plan sa jag. Det går inte sa han och jag undrade om den var trasig eller om de höll på med vägarbeten. Nä du bron är borta sa han. Ett litet oväntat svar. Fick sen veta att det skall komma dit en ny fin träbro istället och man hoppas det skall vara klart i oktober. Man plockar alltså bort en bro på stans mest använda motionsrunda under sommaren. Nu måste jag och många med mig hitta en annan runda att gå. Bodträsket runt har liksom varit en lagom lång runda. Hittade lite info på webben när jag kom hem.

På väg till Svartbjörnbyn gick jag förbi vid Eyvind Johnssongården och den stigen där är magiskt fin på sommaren, får mig att undra varför jag ger mig iväg söderut för att vandra.

Gick in till stan och fikade, solen tittade fram bakom molnen och det brände på benen som hamnade i solen. Skönt, jag älskar värme! Rundan idag blev 11,7 km. Ligger lite efter denna vecka så i helgen får det väl bli lite cykling kanske.

Tog ett kort på mig själv i H&M-klänningen jag köpte i våras men som blev liggande i garderoben bortglömd till igår. Tycker egentligen den är alldeles för ungdomlig för mig men jag gillar den och kunde liksom inte låta bli att köpa den. Skön är den också men kanske lite väl kort men jag trivs i den. Blev förvånad när jag såg bilden, har jag så där smala ben, jag som tycker att mina lår är rätt fläskiga, eller är det bara längst upp och döljs av kjolen?
Herman ville ha kinamat till middag så jag åkte på Ming Palace och handlade middag. Nu har vi vispat ihop en chokladpudding. Det är tur att jag gick ner 2,2 kg under vandringen så jag har lite att äta upp :-)

Inga kommentarer: