31 augusti 2015

Dag 243 - Tillbaka till jobb igen

3 jobbdagar förra veckan innan vi drog till Stockholm och  nu var det dags att gå till jobbet igen efter knappt någon helgvila. Jag hade en hel del mail att beta av på jobbet och dokumentation att ta tag i så jobbdagen gick i ett enda töcken kändes det som. Jag hade jättejobbig träningsvärk i benen.

På tal om träningsvärk så kommer jag nog ha ännu mer efter 29 september. Jag fick nämligen kontakt med Annelie vars tid jag hade slagit i jägarvilan och  skrev på skoj att jag och hon och Lovisa borde göra upp om ett år. Men sen kom jag på att jag ju skulle vara i Stockholm den 29 september så då kunde vi ju göra upp då. Och de hakade på. Jag och min stora strut.

Hade glömt plånboken hemma och några papper som jag hade behövt på jobbet. Trött++ på morgonen tydligen. Åt lunch med Mattias som gjorde sin sista dagen hos oss idag. Vi åkte till Köksverket och tyvärr visade det sig att jag inte kunde äta något av det varma där idag vilket de alltid brukar kunna ordna. Det uppdagades dock först efter att Mattias hade betalat. De hade en kycklingsallad också så jag valde motvilligt en sådan då. Men när jag väl fick in den smakade currydressingen bara margarin och kycklingen smakade bara billig grillkrydda inget annat, de måste ha injicerat krydda i kycklingen som dessutom var alldeles fettsprängd. Det slutade med att jag åt upp salladsbladen och tog lite pizzasallad. Tur att jag hade ätit rätt mycket på jobbfrukosten på förmiddagen.

Sen åkte vi förbi macken och köpte en glass till mig så jag också skulle få något fika på avtackningsfikat för Mattias. Kommer sakna honom på jobbet.

Efter jobbet åkte jag hem för att hämta min plånbok och åkte och handlade. På vägen hem kom en störtskur så jag knappt såg något.

Hade noll ork att laga middag. Båda barnen hade ätit spagetti- och köttfärssås innan träningen så de behövde inte en middag till. Köpte hem yoghurt, fil, flingor och goda pålägg istället. Gjorde själv mackor med köttbullar och rödbetssallad samt gurka från grannens växthus. Behövde gå ut och ta en dagens bild också, hade noll idéer men tog i alla fall med kameran ut. Såg ett träd som fått lite höstfärger, det kanske kunde bli dagens motiv. Passerade vinbärsbuskarna och försökte fota blöta vinbär men eftersom jag hade på mitt 18-55 så kom jag för nära. Gick till trädet och tog en bild. denna. Det duggregnade ute så jag fick vara ganska snabb.
Men när jag gick tillbaka upp mot huset såg jag ett hallon som hängde i grannens buske som jag gillade. Provade med mitt 18-55 men det fungerade inte så jag gick in och hämtade makroobjektivet och en pannlampa och gick ner och fotade igen. Pannlampans batterier tog slut så jag testade att fota med blixt istället. I det skumma ljuset funkade det rätt bra och blev en speciell stämning i bilden.

Eftersom jag nu hade en utmaning om halsen så måste jag ju träna. Det blev till att surfa fram ett 30-dagarsprogram för jägarvila. Herman hakade på och vi gjorde den första dagen, 10 sekunder. Det gick rätt bra. men mitt vänsterknä kändes väldigt instabilt.

Sen satt jag vid datorn och fixade foton och dumsurfade. Kollade lite på Office UI Fabric och läste om att Wes Cravens frånfälle, mycket tråkigt men en trevlig sak medförde det och det var att jag upptäckte att Fangoria fortfarande existerade. Fixade till blogginlägg som fastnat i mobilen under helgen och fick in bilderna. Vips var klockan mitt i natten och jag behövde verkligen sova, dumt av mig.

Inga kommentarer: