21 september 2015

Dag 264 - En tur till Kalmar

Idag var det jobb jobb jobb innan jag på eftermiddagen flög ner till Kalmar via Stockholm.

När jag kom till Kalmar upptäckte jag att det gick att promenera från flygplatsen till hotellet, 6,17 km. Ganska trist promenad längst raka vägar men med ljudbok i öronen och fint väder gick det bra. Nästan framme så fick jag syn på ett torn vid vattnet så jag passade på att fotografera det.
När jag kom till hotellet skyndande jag mig att checka in och valde sen att gå och äta i restaurangen på hotellet. Köpte en ryggbiff med wokgrönsaker och dum som jag var så frågade jag inte om det var någon svamp i vilket det givetvis då var i grönsakerna. Råkade äta en svampbit av misstag men petade bort resten.

Efter maten tog jag en promenad bort mot Ölandsbron för att fotografera. Fotade ett löv i kvällsmörkret på väg ut.

Tog en cache på vägen dit. Herman ringde medan jag gick, var precis bredvid några stora träd när han sa "skall vi köra nu?". Jag erbjöd mig att köra jägarvila mot ett träd men han sa att han skulle köra hemma och så kunde jag köra på hotellet sen. Så så fick det bli.

Sen gick jag ut på en stenpir och satte mig där med min kamera. Då kom magkramperna. Jäklar så ont jag hade. Satt i 20 minuter och vred mig i smärta och bara bad om att inte magen skulle "explodera". Men lyckades även ta några foton och njuta lite av att det var fint. Den första bilden får vara dagens bild.
Sen gick jag långsamt tillbaka till hotellet och det värsta släppte och jag hade fått en promenad till på 8,64 km. När jag var framme var det 3 minuter och 40 sekunder jägarvila som gällde och så sjukt jobbigt det var. Hade en spegel bredvid mig där jag kunde se hur ansträngd jag såg ut. Sen blev det plankan på knäna för att spara ryggen som jag haft ont i några dagar.

Kom i säng alldeles för sent för att kliva upp tidigt dagen där på. Hade sett att det gick att gå till Arenan på morgonen men jag skulle vara där redan kl 07:30. Magen mådde inte bra så det skulle bli en spännande natt.

Inga kommentarer: