25 september 2015

Dag 268 - Stressnivåerna alldeles för höga

Sov dåligt, vaknade med stresskänningar flera gånger om. Hade ställt klockan på 6 men när den ringde var jag så galet trött. Snoozade 10 minuter och försökte slappna av men jag kände hur pulsen bara steg så jag gick upp och gjorde mig i ordning. Henrik frågade mig om jag kunde skjutsa honom till jobbet, han var lite sen men jag ville inte offra den stund jag gått upp tidigare för att förlora den tiden med att skjutsa honom till jobbet. Kanske lite egoistiskt men jag behövde verkligen få sitta ner och förbereda mig.

Idag var det också en massa möten och jag behövde fixa en del grejer i Azure och fixa några andra grejer som legat länge. Mår inte bra när jag måste stressa en massa.

När jag åkte hemåt strax efter fem så stannade jag på Storheden och gick på XXL, provade skor och köpte mig ett par Haglöfs L.I.M Low Woman (ser att de finns i GT-variant också och en Mid och en High så jag skall nog kolla på dem oxå, ett par High GT vore ett bra komplement). De hade en bra tåbox där min breda framfot rymdes. Köpte även en massa ullstrumpor.

När jag var klar och skulle köra hemåt svängde jag ner till Storsand för att se om det kunde finnas några bra motiv där. Det blåste rätt rejält och gick vågor. Jag sjönk ner med sandalerna i den våta sanden och såg inget vettigt motiv. Att bara fota rakt ut över vattnet skulle bli en ganska platt bild.

Kom på att jag hade rätt svepande kläder på mig som kanske skulle kunna funka i vinden. Så jag satte upp kameran och ställde mig vid vattnet och ställde in skärpan. Tog några bilder innan jag var vid denna som fick bli dagens bild. Blev rätt nöjd förutom att den är lite tight i högerkanten och att mitt hår ser för jäkligt ut. I morse var jag för trött för att tvätta det och det syns hur fett det är. Och vad gör jag med handen? Sen kommer väl några klaga på att horisonten ligger i mitten.
Tog även en med jackan på. för att få lite mer färg men jag föredrar nog den övre även om den är lite tight i högerkanten.
Hade kunnat stå där länge och bara titta ut, det lugnade stormen i skallen.
När jag kom hem tog jag en kort promenad i väntan på att Herman skulle komma hem från träning. Jag gick bara 5,36 km. I helgen måste jag alltså gå en jäkla massa, närmare bestämt 3,5 mil.

Vi köpte mat från pizzerian idag och sen körde jag och Herman jägarvila men Herman hade kört det på fysträningen idag så hans ben orkade bara inte och jag klarade 2.35 sen säckade jag ihop, upp igen. nu 54 sekunder och sen en gång till på 51 sekunder. Inte bra alls, inte bra alls.

Sen blev det soffhäng med TV.

Inga kommentarer: