29 september 2015

Dag 272 - Jävla klantbea

Klev upp löjligt tidigt och tog ett härligt morgonfoto från vardagsrummet precis innan jag skyndade mig till bilen för att åka löjligt tidigt till jobbet. Den får vara dagens bild.
Lyssnade på ljudbok och kände mig förvånansvärt pigg trots att jag klivit upp så tidigt. Bra för jag behövde den där tysta timmen på jobbet innan alla andra dräller in.

Svängde in på parkeringen på jobbet precis efter klockan 7. Skulle ta min väska och gå in, då märkte jag att datorn inte var med. Var bara att backa ut igen och köra hem och vara på jobbet några minuter efter 8 istället. Fan fan fan. Stressnivån slog i taket innan jag ens hade slagit mig ner på kontorsstolen. Stressnivån gick sen aldrig ner och jag satt med andan i halsen hela dagen, började känna mig sjuk, frossa, öm i huden, ljudkänslig. Tappade koncentrationen så fort några pratade i kontorslandskapet och alla rum var upptagna. Satt kvar en timme efter att alla hade gått för att få den där tysta timmen.

När jag kom hem hade Henrik påbörjat matlagningen, så skönt. Jag stökade undan lite i köket. Sorterade papper och så. Vi åt middag och sen skulle jag jobba men jag orkade bara inte. Jag drog på mig varma kläder och gick ut och gick istället, behövde rensa skallen. Igår hade det ju varit iskallt ute så idag hade jag byltat på mig rejält. Misstag för idag var det varmt. Svettades på min runda bort till mitten på hängbron. När jag kom hem igen var jag trött så trött men jag var ju tvungen att göra den där jägarvilan som jag skulle ha gjort i Stocholm idag. 5 minuter var målet och jag satte mig mot en vägg i vardagsrummet och där satt jag i 5 minuter! Stolt men med väldigt darriga ben rasade jag ihop på golvet innan jag gick och lade mig för kvällen. Tack mina starka ben! Gjorde även 1 minut vanlig planka och 4 minuter på knäna.



Inga kommentarer: