30 september 2015

Dag 273 - Stressar så jag måste dricka te med socker i

Idag kom jag till jobbet precis efter klocka 7. En tyst timme framför mig. Bara 2 andra personer på plats. Kände mig trött och alldeles upp i varv innan jag ens hade satt mig ner på kontorsstolen. Visste att idag skulle jag behöva producera text i en rasande fart. Men i en och en halv timme från klockan 08:30 skulle jag sitta i en workshop och klockan 11 och 14 i halvtimmeslånga avstämningar. Hatar när min planerade heldagstextmangling styckas upp av annat. Måste avbryta när jag kommit igång och sen kommer jag inte igång igen förrän det nästan är dags att gå hem. Men jag lyckades hålla mig enormt koncentrerad och drack sjuka mängder te med socker i för att hålla mig vaken och energinivån hög. Inte försöka tänka på att axlarna var typ ovanför öronen, att magen protesterade och ryggen värkte. Mangla text, mangla smart text, framstå som påläst, kunnig och jävligt bra. Och just det är jag bra på men det tär.

Åkte från jobbet 17:30 och solen var på väg ner, himlen hade fantastiska färger och jag svängde ner mot Storheden och Storsand för att hinna fånga det. Dagens bild blir därifrån.
Tog några bilder till.
Hämtade upp MAX-mat till barnen innan jag kom hem och gick sedan snabbt ut på en promenad trots att jag saknade ork, lust och tid men jag behövde få tömma huvudet, tänka, stressa av. Gick sådär, flera gånger fick jag små attacker av andningspanik, hela kroppen liksom knöt ihop sig och jag fick stanna och andas. Så trött på denna känsla av stress och otillräcklighet.

Kom hem igen efter 7,27 km och kände mig inte ett dugg lugnare. Satte mig framför TV:n och läste på lite grejer och redigerade bilderna. Ville gå och lägga mig men visste att jag inte skulle kunna somna. Men strax efter 11 så var det ändå dags att krypa till sängs. Henrik bortrest så då passar Herman på att sova i pappas säng. Mysigt.

Inga kommentarer: