13 oktober 2015

Dag 286 - Stockholm ToR

Idag var det dags för Stockholmsresa och avrapportering i mitt projekt hos kund. Men allt strul igår gjorde att jag först behövde åka in till jobbet. När väckarklockan ringde var jag så galet trött. Henrik hade klivit upp klockan 4 och väckte mig sen kunde jag knappt somna om, låg och vred och vände på mig till bara några minuter innan klocka ringde.

Klev upp och hela vardagsrummet badade i ett rosa sken, stapplade mig till fönstret och slet åt mig kameran på mitt bord. Knäppte bild. Den får bli dagens bild.
Jag åkte in till jobbet och fick mail om att det som strulat hade nu fixats och den stress jag haft kring att det strulat för mig kunde läggas undan. Så skönt. Nu kunde jag fokusera på kundmötet istället. Körde till flygplatsen och parkerade, memorerade var bilen ställdes, minns hur det var förrförra gången. Såg en gammal skolkamrat på flygplatsen, hon tittade rakt på mig, vet inte om hon inte kände igen mig eller om hon inte såg eller helt enkelt inte ville hälsa. Jag hälsade inte heller för hon hade den där lite oseende blicken och jag var inte på prathumör. Satte mig och skrev på min presentation och fortsatte med det på flyget. Var klar efter halva flygningen. Somnade till lite och vaknade när vi landade. Missade precis ett tåg in till centralen och fick vänta. Kollega ringde men täckningen där nere vid perrongen är verkligen urusel. Mötte upp kollegan jag skulle hålla presentationen med och vi köpte en macka och tog den halvtimmeslånga promenaden bort till kundkontoret. Genomförde vår presentation och lämnade sen bygget. Vi tog en rejäl omväg tillbaka pratandes om processer, utveckling, framtid ett gående möte som var jättenyttigt inför ett möte i morgon samtidigt som vi passade på att ta några geocachar medan vi gick bet på andra. Vi klättrade även lite i berg, såg delar av Stockholm vi aldrig annars skulle ha besökt. Fotade lite lummigt Stockholm.
Kollegan skulle ta tåget hem och jag tog tåget ut till Arlanda. Käkade på McDonald's och sen tog jag en fika för att fördriva tiden. Lyssnade  på ljudbok, Mats Standbergs Färjan. Stör mig på vissa uttal ex istället för Röd och att de små skiftningarna i rösten för olika karaktärer inte är riktigt den samma hela tiden. Men när uppläsaren läser Lo så är det bra. Riktigt bra.

När jag kom hem var barnen fortfarande uppe, hjälpte Vincent med läxan och pratade lite med Herman. Vincent hade lagat middag till dem. Bra unge!

Undrar var Henrik är han borde ha varit hemma från konserten han skulle på nu.