13 december 2015

Dag 347 - Trött

Jag somnade kl 20 igår och väcktes i morse av Vincent 09:30. fortfarande galet trött. Hade vaknat till kl 1 i natt och gick på toa. Lite orolig att jag inte skulle somna om då men det hade jag inte behövt vara. Däckade direkt igen.

Gick upp och skjutsade Vincent till Sävast, ute var det -14 och jag hade packat på mig rejält med kläder och gav mig ut och gick.Valde att gå över snötäckta fält mestadels så det gick inte så jättesnabbt. Gick i 110 minuter och stannade till på golfbanan och fotograferade. Ute sken nämligen solen och kastade ett varmt orange ljus över världen.

Dagens foto får bli detta från där Golfströmmen möter Luleälv.
Tog några fler bilder med kameran.

Och några med mobilen.
Rundan blev bara 7,39 km men det fick räcka. var anfådd och trött av snöpulsandet.
Jag var ju och tog prover på blodvärdet häromdagen och det visade 97 i snabbtagningen och 103 när de hade analyserat blodstatusen i fredags. Inte urdåligt men nog inte dåligt nog för att jag skall få sprutor. Tyvärr tog de inget depåvärde.

När jag kom hem packade vi in skräp i bilen och åter till återvinningsstationen och sen till Café Rävasten där vi fikade. Var hemma igen strax efter kl 15, då var jag åter igen galet trött och lade mig på sängen för att lägga upp lite bilder från telefonen på Instagram. Somnade med mobilen i handen. Sov i över tre timmar. Vincent kom ner och ville ha middag men var mest sugen på pizza så han och Henrik beställde det. Själv var jag fortfarande mätt av en paj på Rävasten. Mina drömmar jag hade under de där timmarna var verkligen underliga. Ett sammelsurium med grejer från min tid i Trollhättan och nu. Vaknade aningen förvirrad.

Hade valen att antingen går jag och lägger mig igen eller sätter mig framför TV:n med en påse chips och sen lägger mig med ont i magen, det blev det senare. Men innan det knäppte jag några bilder ut genom fönstret där vackra moln svepte över himlen. Natthimlen kan vara vacker utan norrsken. Färgtonen visar hur kallt det är ute tycker jag.


Inga kommentarer: