31 december 2015

Dag 365 - Slut för i år

Dagen idag har mest tillbringats i långkallingar, även när vi intog nyårsmiddag här hemma med bara familjen.

Tog en kort promenad till stan för att ta årets sista dagens bild. Gjorde det lätt för mig :-)
När jag hade tagit den var klockan nästan 17 och stadens stora fyrverkeri skulle börja. Så jag hängde på massorna ner till Kvarnängen och knäppte några bilder där helt utan att tänka på att ställa in kameran, hade dessutom mitt makroobjektiv på.
De blev ju rätt bra ändå. 4 sekundersexponeringar. Han liksom inte alls fundera på hur det "skall vara", smällandet pågår bara 5 minuter och jag kom fram till strandkanten rätt sent.

Gick en liten omväg hem så promenaden blev i alla fall 3,41 km.

När jag kom hem slavade jag i köket ett tag för att göra förrätt, huvudrätt och efterrätt, fick lite hjälp av barnen. Smuttade på god alkoholfri dricka medan jag lagade maten.
Vi käkade strax efter kl 19 och sen spelade vi sällskapsspel och såg fyrverkerier på avstånd.  
Hade tänkt summera året i detta inlägg men det får bli i morgon istället i ett eget inlägg nu skall jag fortsätta umgås med familjen.

Inga kommentarer: