08 januari 2016

Dag 8 - Trögåkt

Jobb, jobb, jobb igen och det är tur att det var kort jobbvecka för mer hade jag inte orkat med ännu. Kände hur hjärnan varvade upp och hur jag började stressa och det utan att ens ha speciellt mycket att göra under dagen. Men jag planerade upp nästa vecka så att den skall kännas lite bättre. Efter jobbet hämtade jag upp Henrik, handlade middag, åt risgrynsgröt och sen bar det av ut i skidspåret. 

Den värsta kylan hade släppt, var bara ca -14 nu. Det var så galet trögt i spåret. Nysnö som fastnade under skidorna, gled inget alls. Fick staka mig ner för vissa backar som jag i isiga spår hade ramlat i av för hög fart. Orkade bara med ett varv på gula och ett litet på lilla slingan. Fann heller inte något ljus på halva spåret var ganska så mörkt. Blev livrädd när en skateåkare plötligt kom ikapp mig i mörkret och hejade. Hade lurarna i och lyssnade på ljudbok så jag hörde honom inte förrän han var jämsides och pratade med mig. Min GPS-klocka slog av sig i kylan efter 6 km så jag fick plotta ut det efteråt i Funbeat. Rundan blev inte så kort som jag befarat, det blev 8,25 km. Behöver ca 2 km till i helgen för att få ihop mina mil om jag använder mitt plus från förra veckan. I helgen måste vi nämligen städa och vara fikaförsäljare på handbollssammandrag.

När jag hade skidat klart tog jag bilen till ett ställe nära spåret och klev ut med min kamera och knäppte denna bild. Den får väl duga som dagens bild. Var så jäkla kallt att jag bara inte orkade finlira.
När jag kom hem var jag så galet frusen, visste inte hur jag skulle få upp värmen. Drack en massa te men det hjälpte inte så tillslut kröp jag ner i sängen med en halvliter Avesta saltlakritsglass. Den var inte god alls. Hade råkat köpa den som är med stevia istället för socker. Den smakade nada. Vilken besvikelse.

Inga kommentarer: