16 mars 2016

Dag 76 (#016/#blogg100) - Längtar efter avbrottsfritt

Att inte hinna med det man skall för att man blir avbruten med annat som är "viktigt" är fruktansvärt frustrerande.

Det blev till att jobba över 2 timmar idag för att jag hjälpbart skulle hinna med det jag tänkt mig. Normalt är det då tyst på kontoret. Men dagen avslutades med att några hade högljudd telefonkonferens med högtalartelefon i kontorslandskapet. Där försvann de timmarna av lugn.

Hur gör ni andra för att mangla något, bli klar och jobba utan avbrott? Få gjort det ni tänkt och inte 1000 andra saker. Behöver lite tips.

Hoppas kunna kompensera i morgon med att gå tidigare. Måste komma ihåg att skriva in i kalendern att jag är borta efter klockan 15 och slå av jobbmobilen.

För att hinna med att ta ett foto som dagens bild så valde jag att fota ett äpple i köket innan jag hämtade upp Henrik på gymmet. Min middag hemma blev en enkel sallad med hamburgerkött i. Orkade inte laga middag. All energi försvann av att försöka få ihop en presentation.
Innan jag skulle gå och lägga mig ställde jag ut kameran så den fick fota norrsken. Här är bilderna:


Inga kommentarer: