04 mars 2016

Dag 64 (#004/#blogg100) - Guldstjärna

Idag har jag tagit tag i en sak som legat väldigt läng, fixat, donat och slutfört. Dock medförde det att en annan sak blev liggande idag som jag borde ha fått klar den också så det får nog bli lite helgjobb eller låsa in mig på måndag morgon 2-3 timmar och mata igenom det. Tiden räcker inte alltid till.

Men idag var det lugnt och skönt på kontoret så då kunde jag ta tag i surdegen och fixa den. Att ha fått bort den gör att jag slipper en massa annat onödigt arbete för att det inte varit klart. Kom och tänka på det när jag såg den här bilden. Ibland hinner man inte ta tag i de saker som skulle göra andra saker längre fram så mycket lättare. Men så händer det, man får den där lilla luckan och vips har man fått det gjort.

Har du någon surdeg som du borde ta tag i och fixa så att du slipper andra följdproblem?

Dagens bild är en påminnelse till mig själv.
Lappen på bilden hänger på en av skärmarna vid mitt skrivbord,  jag ryckte in och gjorde något halvakut så mycket minns jag. Den får hänga där som en påminnelse till mig själv att jag är rätt bra och just idag kändes den passande att föreviga på foto eftersom originalet håller på att blekna bort i solen.

Nu skall den här tröttmössan gå och lägga sig före 21:30. Behöver sova ut ordentligt. Får se om jag åker till Storforsen eller om jag åker in och kollar på Luleå on ice i morgon. På det sistnämnda kanske jag kan få med ett eller båda barnen.

Inga kommentarer: