02 april 2016

Dag 93 (#033/#blogg100) - Heldag med Herman

Idag har jag och Herman varit på stan i Luleå. Vi började med en fika tillsammans med Johanna och Anders, när jag beställde in en glutenfri räkmacka lyckades de på något sätt göra 2 mackor. De är dock så stora att jag bara tog ena :-)

Sen betade vi av Stadium för att köpa honom ett par nya skor. blev ett par svarta Vans med mockadetaljer. Sen gav vi oss ut på jakten på t-shirtar. Herman har en besvärlig storlek just nu eller fel smak. Han vill inte ha barnsliga tryck, helt inga tryck alls på sina t-shirts. Mönstrade tyger går däremot bra. Men har man storlek 164 är det inte gott om sådana i affärerna här. På Asos har han kunnat beställa XXXS vilket sitter perfekt. Men efter lite letande hittade vi XS på Divided på H&M, tyvärr så fanns bara en t-shirt han gillade i hans storlek. Sen var det min tur, vi avverkade varenda affär som säljer damkläder, hälften verkar numer även sälja antingen parfymer eller doftljus så mitt tittande kunde vara i typ 2 minuter innan jag hade rinnande ögon och svårt att andas. Behövde lite representabla kläder till en grej men gick helt bet. Hittade absolut nada. Köpte en BB Creme och några hårklämmor istället och Herman hittade sig en huvtröja han gillade.

Ute på Media Markt köpte vi en skärm till Herman och sen blev det tydligen apbråttom hem. Han kunde absolut inte följa med och handla så det fick jag göra själv. Men då kunde jag också passa på att åka och fota lite. Först blev det några bilder på en tokig Emilian som låg och rullade sig i sanden på trappan.
Blev sedan några bilder vid Sundsbron.
När jag stod där kom en man och berättade att det var tokmånga svanar i Hedenoret och att det var ett bra ställe att fota på, han skulle  själv dit. Tog bilen dit en stund senare och det var tokmånga svanar men också galet många fotografer med bautaobjektiv. Åkte bara förbi, vinkade till mannen, bort till en äng där jag fotat en lada några gånger. Fotade solen bakom molnen istället. Fotade förvisso ladan också men den blev inget bra.
Middagen idag blev falukorvsgratäng i ugn och tiden efter middagen har jag ägnat åt att redigera klart bilderna från Spanien, när vi var där på plats fixade jag mest de som var dagens bild. När jag satt där och tittade på bilder på solnedgången på Kanarieöarna plingade det till i mobilen om norrsken och jag tittade ut och fick syn på att hela himlen sprakade i lila och grönt så ni kan ju gissa vad jag gjorde då. Dagens bild får bli på sådant där grönt. (första bilden).




Inga kommentarer: