15 april 2016

Dag 106 (#046/#blogg100) - Fnitter och high five

Kroppen är inte helt medgörlig. Mensvärken från h-e fortfarande. men har kämpat mig igenom dagen och på jobbet var vi idag fredagströtta och fnittriga plötlsigt var allt roligt. Jag tror flera av oss behövde en sådan dag. Det blev också lättare när en grej som strulat i dagar äntligen gick som jag ville. High five med kollegan och nu nya utmaningar att bita i. Men samtidigt är det ganska kul att grotta ner sig i problematik särskilt när man som idag löser det. Framtagning av mjukvara är inte alltid en dans på rosor, ibland hamnar man i ett törne som det gäller att navigera sig försiktigt ut för att inte tappa tron på sig själv helt. Men så trasslar man sig ut och plötsligt är det en fin rosenbuske som doftar gott istället.

Har fått ont i höger handled, den är alldeles stel. När jag rör handleden i sidled eller vinklar den uppåt är det som om något tar emot och gör ont. Hoppas det släpper snart för jag märker att jag blir vag i handleden när det är så här. Höll på att tappa min tekopp idag och hade jag gjort det hade jag spillt 295 ml te över min MBA.

Efter jobbet skulle jag laga middag men först blev det att köra hem Henrik ochfotografera. Dagens motiv fick bli Hedenbron. Dagens bild är denna. Gillar färgtonen i den.
Tog en bild till med annat objektiv och med lite andra inställningar i efterhand i Lightroom. Gillar den färgtonen också när jag inte har fått med det orange vid horisonten. Vilken föredra du?
Till middag blev det den något oortodoxa kombon potatisgratäng och kryddiga korvar, vi köpte två nya korvsorter. Rökt färskkorv med 91 % kött, ena med smak av bacon och dadlar den andra med ost och rostad bacon. Från Bröderna Nilssons. Den förstnämda smakade gott men var lite för söt den andra var lite för mastig, jag har lite svårt för all korv med ost i men den smakade inte dåligt. Den första passar nog bättre på en buffé med smårätter än som nu en hel korv till middag. Kunde inte hitta varifrån köttet kom på förpackningen vilket stör mig lite.

Om det är fint väder i helgen skall jag trotsa besvären med foten och ta mig en promenad med kameran. Är det dåligt väder är tanken att jag skall städa här hemma men får väl se hur det går med en ömmande handled. Inte riktigt lika lätt som att ignorera det som med foten när jag skall göra något roligt.

Nu är Vincent i Katrineholm och spelar handbollscup, vi fick nyss en bild på deras boende i Siggetorp. Såg fint ut. Hoppas de får en kanonrolig helg och bra resultat i matcherna. Det vore en skön avslutning på säsongen efter att ha blivit seriemästare hemma. Hoppas de kan sova gott i stugan och vakna utvilade i morgon. De har första matchen först klockan 12, det är nog bra för våra aningen morgontrötta grabbar.

Men nu skall den här kvinnan med den bråkiga kroppen gå och lägga sig för all värk gör mig nedstämd, mste fot, mage och hand bråka samtidigt plus problemet med höften som inte riktigt vill ge med sig. Känner mig gammal och skräpplig just idag.

Inga kommentarer: