01 juni 2016

Dag 153 (#093/#blogg100) - Solstrålar, regnbågar och svanar

Hjärnstillestånd idag. Frustrerande.

Morgonen började dock bra. Först ösregnade det när jag klev upp och sen när jag skulle åka till jobbet bröt solen fram och jag sprang ut med kameran till strandkanten.
Efter jobbet idag så var planen från början att se på film med Joakim men det ställdes in igår så då hade jag ingen ursäkt att slippa undan vägstädningen med handbollsklubben idag. Så det blev till att hämta upp Henrik och åka till Sävast för att städa vägkanten. Den här sträckan är ju en dröm jämfört med den ut mot Vändträsk. Folk slänger så sjukt mycket mer skräp ute på landet än inne i en by. Vi städade nästan 2 km vägsträcka på båda sidor plus massor av skräp på en vändhållplats inne i Gamla Sävast. När vi skulle fara hem såg jag svanarna i den lilla sjön vid viadukten över till Gamla Sävast så jag stannade till där och knäppte några bilder. Under kvällen hade det duggregnat till och från och gett regnbågar. Nu började det igen så jag fick skynda mig att knäppa några bilder.
 Denna bild på två svanar får vara dagens bild.
Skrattade när svanen simmade in bakom den andra så jag fick en tvåhövdad svan på bild.
Hoppas huvudet är med mig lite bättre i morgon. Huvudvärken idag har varit jobbig.

Inga kommentarer: