04 juli 2016

Dag 186 - Varmkorv till middag

En seg dag där min nya dator på jobbet kom men jag han bara packa upp den, får fippla med allt i morgon.

På lunchen åt jag en överprisad hamburgare på Bistro Norrland, den var verkligen inte god. Det gör jag inte om. På väg tillbaka till jobbet fick jag syn på coola moln. Hade inte kameran med så det fick bli en mobilbild.
Fick syn på en trestabbad björk bredvid ett träd också och knäppte en mobilbild för att se om det kanske kunde funka som dagens bild. Jo men kanske. Så när jag for hem parkerade jag utanför Luleå energi arena och skuttade över vägen, över ett staket ner mot vattnet och knäppte en bild. Ibland hårdredigerar jag dem och så börjar jag vela och gör en variant till. Men jag gillar stammarna så där glansiga så första bilden får vara dagens bild. Den övre blev lite blå så den undre är justerad i vitbalansen. Kanke lite bättre i färgen trot allt. Sa jag att jag velar? Kanske gör jag ett byte i albumet i morgon, får sova på saken.
Hemma blev det värsta lyxmiddagen när Vincent var dödshungrig efter att jag hämtat honom på tränignen. Vi gjorde korv med bröd och mitt glutenfria bröd var riktigt dåligt. Så nu 2 timmar senare är jag hungrig och trött. Skall nog gå och lägga mig. Ute rullar rätt så mörka moln in men den prognostiserade åskan verkar hålla sig borta. Men nu blev det ett ascoolt moln ute så jag måste ut och fota. Här är bilden:
Hmm min iMac började spraka underligt känns väldigt obra. Får nog googla lite...

Inga kommentarer: