07 september 2016

Dag 251 (#nyutmaningsökes #007) - Hemma

Sov som en stock i bilen, så skönt. Vaknade först vid 7 tiden och gick upp på toa men kröp sen ner igen och sov en stund till. Bestämde mig sen för att äta min frukost ute nere vid Kalixälvens strand. Nu sken solen, mycket bättre än tokregnet som hade varit i natt. Jösses vad det trummade mot biltaket när jag kröp ner för att sova. Sövande hade det i alla fall varit.

Släpade ner min kylväska, köket, liggunderlag och bok till strandkanten. Fick springa tillbaka till bilen för att hämta tändstickorna som jag glömde i ryggsäcken. Men sen kunde jag bara njuta av att ligga där i solen med mat och bok. Härligt.


På gräsmattan en bit bort stod en bil med ett överdrag, den hade inte stått där på kvällen så det var nog bilen jag hade hört precis innan jag somnat. Ett sådant där överdrag skulle jag också vilja ha istället för att försöka fixa lite avskildhet med liggunderlag för bakrutan, handdukar fastklämda i sidorutorna mm. Får se var sjuttsingen man köper ett sådant.

Innan jag for knäppte jag lite bilder på bron.
Stannade vid Harsprångets kraftstation och gick ut till besöksplatsen. Eftersom det regnat en massa var det nu mycket vatten i den lilla bäcken som kommer ner från berget bredvid. Provade på lite mer fotografering med filter. Tyvärr var det väldigt ljust ute så himlen blåstes ut ändå.
Den här bilden får vara dagens bild.
Tog lite bilder på vattenfåran nedanför kraftverket.





Inga kommentarer: