29 oktober 2016

Dag 302 (#nyutmaningsökes #59) - Underbart ljus

Klev upp jättetidigt och möttes av denna syn utanför fönstret. Gillade färgerna.

Idag fortsatte jag att bråka med kartorna, sambons server behövdes inte då Lantmäteriet visade sig ha det jag trodde jag behövde men den kartan var med alldeles för dålig kvalitét. Så jakten går vidare.

På eftermiddagen kom ett fantastiskt gult ljus in genom fönstret vid ytterdörren men släpljuset på golvet visade oxå mycket tydligt att jag verkligen behövde dammsuga så det tog lite av den tid jag hade velat ha ute med det fina ljuset. Men ut kom jag tillslut och knäppte lite foton.

Han precis fånga lite av det gula ljuset.
 Gick ner till ån och då låg solen så fint på trädet men när jag väl hade fått upp kameran var det bara lite ljus kvar till höger i bild.
 Bodens kyrka i nedgående solljuset.
 Gick och fikade en timme och när jag kom ut så var det mörkt ute. Har ju fotat skylten förr när det varit God Jul och när det varit Gott Nytt År. Nu var det den "vanliga" Välkommen till Boden.
 Testade en ofokus oxå, kanske inte så bra.
 Tyckte att ljuset var så fint över bron att jag gick ner på gräsmattan och knäppte lite bilder.
Den här får vara dagens bild. Gillar ljusstrålarna.
 Senare på kvällen blev det dessutom lite norrsken ute. Älskar molnen.




Inga kommentarer: